23.02.2024

Zašto je svijet poludio za Južnom Korejom?

Otkad je 2012. godine svijet poludio za pjesmom „Gangnam Style“, Južna Koreja postala je sve zanimljiva diljem svijeta pa tako redovito čitamo o neobičnim pojavama, bilo da se radi o Starbucksu u Seulu koji prodaje hot dogove ili da je korejski neformalni izraz za neoženjenu osobu „velika beba.“

Odleti jeftino u Južnu Koreju!

Povratna avio karta iz Zagreba do Seula od 706 €!

K-pop

K-pop definitivno je pokrenuo ludovanje za Južnom Korejom, tom tehnološkom divu koji je još 1960-ih bio jedna od najsiromašnijih zemalja, a danas je jedna od jačih ekonomija svijeta. Korejci to nazivaju Hallyu, korejski valom: ideja da je korejska pop kultura postala glavni driver globalne kulture, što se vidi od korejskih drama na Netflixu preko korejskih kozmetičkih brendova koji dominiraju industrijom ljepote pa do korejske hrane K-pop postao je pravi globalni fenomen zbog zaraznih melodija, koreografije i produkcije. 

Izvođači provode godine trenirajući ples i vježbajući pjevanje u sinkroniziranom savršenstvu. BLACKPINK, jedna od najpopularnijih grupa u K-popu, ima glazbeni spot koji je pregledan skoro 2 milijarde puta! Uz BLACKPINK, BTS su lice žanra K-popa s hip-hop i dance-pop melodijama. K-pop je produkcijsko čudo, glazba pomno stvorena da vas zarazi i da ne može izaći iz ušiju, a preko nje Južna Koreja je došla na svjetsku kulturnu scenu.


Seul

Možda najcool grad na svijetu, ako ne na svijetu, onda barem u Aziji. Futuristička arhitektura, fascinantni trgovački centri, karaoke barovi i predivna stara kultura stvorili su mješavinu koja turiste osvaja na prvu. 

Tehnološki napredan grad, zapravo broj jedan SMART grad na svijetu, nadogradio se na starine poput tradicionalnog sela starog 600 godina Bukchon Hanok Villagea ili nekadašnje rezidencijalne palače Gyeongbokgung gdje vlada svojevrsni zen. 


Moda i ljepota

Korejska moda i korejska ljepota dobile su možda najviše od K-pop ludnice. Inspirirani zapadnom kulturom, korejski modni brendovi postali su instant hit. Obožavaju široku odjeću. Posebice gornji dijelovi odjeće su često „baggy“, za što je zaslužan konzervatizam. 

Iako nisu duboko religiozni, očekuje se od žena da se ponašaju i izgleda nevino, odnosno fino. Ne gleda se dobro na odjeću koja previše otkriva, posebice ramena, grudi i leđa. 

Što se industrije ljepote tiče, mustje imati čistu i sjajnu kožu, a fantastični korejski proizvodi postali su sve traženiji diljem svijeta. 

Osim toga, Južna Koreja je svjetska prijestolnica estetske kirurgije. Ima najveću stopu estetskih operacija po glavi stanovnika, a najpopularniji zahvati su izbljeđivanje kože, operacije nosa i operacije očnih kapaka kako bi dobile drugi kapak i što okruglije oči. 

Svaka treća žena u dobi između 19 i 29 godina napravila je barem jednu estetsku operaciju. Samo u Gangnamu, jednom od najbogatijih predjela Seula, ima oko 500 klinika, a godišnje se izvede preko milijun operacija. Gotovo četvrtina svih medicinskih zahvata otpada na turiste, većinom Kineze.


Korejski jezik

Učenje korejskog u porastu je od prvog korejskog hita Gangnam Style. Želja da razumiju pjesme iz Koreje potaknula je globalno zanimanje za učenje korejskog pa je tako u samo godinu dana brojka zainteresiranih za učenje korejskog na američkim sveučilištima porasla 15%, a posljednje statistike govore da ih trenutno 14.000 uči taj jezik, dok ih je prije 10 godina učilo tek 163.


Tehnologija

Seul se smatra vodećih svjetskim digitalnim gradom i tech metroplom svijeta. Južna Koreja ima i najbržu internetsku vezu na svijetu, a cijela se država smatra izrazito digitalno povezanom i naprednom. Digitalni ovisnici ovdje će doći na svoje. Penetracija interneta je 82,7% dok se čak 78,5% ljudi koristi pametnim telefonima. 

Gaming sobe su posvuda i vječno su pune, kao i stadioni kad se održavaju turniri u video igrama. Samsung je daleko najpoznatiji tehnološki brend, koji je 2019. godine 5. brend na svijetu po vrijednosti, a drži preko 17% BDP-a Južne Koreje.


Najprometnija zračna linija na svijetu

Zračna linija između Seula i grada Jeju na otoku Jejudo najprometnija je avionska linija na svijetu! Tom linijom godišnje prolazi 26 milijuna putnika. U 2017. godini s ta dva aerodroma bilo je 64,991 odlazaka, što znači 178 letova dnevno.


Jejudo

Jeju je glavni grad otoka Jejudo, koji se nalazi pod zaštitom UNESCO-a i smatraju ih južnokorejskim Havajima zbog vulkanskog krajolika, podzemnih špilja, zelenila i predivnih plaža. Planina Halla najviša je planina u Južnoj Koreji, visoka 1940 metara. 


Trebaš avio kartu, smještaj ili putno osiguranje?

Isplaniraj svoje putovanje iz snova već danas i javi nam se, a naši agenti za putovanja će ti pomoći pronaći najbolju ponudu.

Pridruži se našoj zajednici i istraži svijet

Jesi li avanturistički putnik ili svakodnevni putnik? U svakom slučaju za tebe pripremamo ažurne, zanimljive i korisne putničke informacije koje isporučujemo u tvoj virtualni poštanski sandučić svaki tjedan. Prijavi se i ostvari 10 % popusta na neke od naših produkata!

Prijava na e-novosti
Najtraženije informacije
Ili pošaljite poruku na
Ili pošaljite poruku na